søndag 28. august 2011

Multimedia message

Etter hviledagen på Umbukta har jeg fulgt rutenettet forbi Sauvasshytta til Kvitsteindalstunet, videre til Virvasshytta og er nå på Bolna. Planen er å nå Sulis til torsdag, før vi drar tilbake til Mo for Verketfestivalen. Da jeg lå på Kvitsteindalstunet (som ligger ved Kaldvatnet hvor det er mange privathytter) fikk jeg besøk av to lokale karer utpå kvelden. Da de sto over meg og da lukten av avføring og hjembrent fylte stua, mens de snakket tilgjort østlending og lurte på om jeg trengte koordinater (?!), følte jeg meg litt usikker. Jeg sa jeg syntes de var så kjempetrivelige at de kunne få hele hytta for seg selv, og rømte over til sikringshytta. De var enige i det. Dagen etter var gutta borte. På Virvass møtte vi ett par med lavere promille og som er mye hyggeligere å prate med. Aud og Geir fra Sortland er på nordland på langs tur i etapper, og har også gått til Bolna i dag. Godt med selskap når det er så koselige folk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar