søndag 2. oktober 2011

Multimedia message

Sist lørdag ankom brodern, Ulli og jeg Masi, en liten samisk bygd, syv mil sør for Alta. Brodern hadde da pådratt seg to blåbærblå stortær med negler som var i ferd med å forlate han, og blei med det dessverre nødt til å reise hjem. Ulli og jeg fortsatte neste dag videre over Finnmarksvidda, nå på østsiden av E93. Søndag var knallfin med blå himmel og temp rundt null. Vi møtte to trivelige karer som har rein her, og fikk gode tips videre. Mot kvelden tettet været seg om det begynte å blåse og regne. Det har det gjort siden. Det som bekymrer meg nå er at glidlåsen til utgangen i teltet er i stykker. Gliderne tar ikke lemper så jeg holder utgangen lukket med sikkerhetsnåler. Det er ikke en holdbar løsning hvis det blir uvær. Jeg tør ikke fortsette i fjellet, og er derfor på vei ned til Alta for å finne en løsning.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar