tirsdag 30. august 2011

Multimedia message

Etter en lang dags marsj langs asfalten på Saltfjellet kom jeg omsider frem til den ubetjente Lønsdalstua. Før jeg satte fra meg sekken på trammen gikk det opp for meg hva som lå igjen på Bolnahytta: turistforeningsnøkkelen! Dærsken ta tenkte jeg. Jeg kunne satt opp teltet, men det har jeg lagt igjen på Umbukta for å spare vekt i sekken over til Sulis. Slukøret gikk jeg opp til Polarsirkelen høyfjellshotell, som ligger rett ved for å klage min nød. De var ikke vonde å be. Bestyrer Vegard og kjæresten hans satte seg rett i bilen og kjørte de syv milene det det var frem og tilbake over fjellet. Jeg gir meg ende over! Etter kjøreturen vanket det finnbiff og øl, dusj og noe ræl på tv. Deilig. I dag er planen å nå Argaladhytta i Skaitidalen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar